Administratie

Als ondernemer wilt u graag doen waar u het beste in bent en daarmee uw brood verdienen. Het opzetten en bijhouden van een administratie staat wellicht niet bovenaan uw to do-list of zorgt misschien zelfs voor stress. Bij het leiden van een eigen bedrijf hoort nu eenmaal een gedegen administratie. Naast dat het een belangrijk uitgangspunt is voor de voortgang van de onderneming, is het ook een wettelijke verplichting. Wij dragen graag bij aan een overzichtelijke, correcte en actuele administratie en verzorgen deze in allerlei vormen en grootten.

De volgende componenten van uw administratie kunnen wij opzetten en/of onderhouden:

  • (Liquiditeits)begroting
  • Budgetbewaking
  • Debiteuren- en crediteurenbeheer
  • Activa beheer
  • Verwerken kas, bank en giro
  • Periodieke rapportages (voor uzelf of een eventuele financierder)
  • Jaarrapporten en eventuele deponeringsstukken Kamer van Koophandel
  • Balans & verlies- en winstrekening

** Nieuw **: Salarisadministratie

Heeft u de financiële administratie in eigen beheer of elders ondergebracht, ook dan staan wij voor u klaar om de salarisadministratie te verzorgen. Sinds januari 2015 bieden wij dit als aparte dienst aan, omdat het zelf verzorgen van de salarisadministratie vaak tijdrovend of ingewikkeld kan zijn. Naast het genereren van maandelijkse loonstroken en de aangifte loonheffing, administreren wij ook de verzuim- en verlofregistratie en het digitaal personeelsdossier.

Financieel management

Wij verzorgen het gehele traject, van meekijken bij het opstellen van de facturen tot de gehele facturatie met bijbehorend debiteurenbeheer. We controleren de fiscale aangiften tot aan het voeren van de volledige correspondentie met de Belastingdienst (lees hier over ons Belastingadvies). Desgewenst kunnen wij uw volledige administratie (op afstand) beheren.

Boekhouden nieuwe stijl

Als gevolg van de huidige economische situatie vragen steeds meer ondernemers om een online boekhouding. Wij bieden ook (online) boekhoudpakketten aan, waarbij ondernemers zelf hun administratie invoeren, wij periodiek de controle uitvoeren en de ondernemer meer overzicht op de financiële situatie heeft. F&A Consultancy werkt o.a. met Exact Online, Minipak, Reeleezee, Snelstart en branchegeoriënteerde software als Basenet.

Tweets by @F&A consultancy