Staat jouw afspraak bij de Kamer van Koophandel al gepland of ben je onlangs gestart als zelfstandig ondernemer? Dan is het inrichten van een gedegen boekhouding een absolute must. Maar wil je klein beginnen, dan kunnen de administratiekosten al gauw oplopen.
Wij helpen je graag met onze nieuwe Basis Boekhouding ZZP!
Je krijgt een spreadsheet die je eenvoudig zelf kunt invullen. Dit excel-document geeft je een actueel overzicht van jouw omzet en kosten. Tevens zie je per kwartaal wat je aan btw kunt terugvorderen (voorbelasting) of moet betalen. Wij begeleiden je, doen controles en bovenal: we stellen de benodigde jaarstukken op. Daarbij verzorgen wij jouw aangifte inkomstenbelasting (IB).
Volledige boekhouding vanaf € 425,00 per jaar
Wat doe jij?
- Je boekt jouw inkoop- en verkoop facturen in de aangeleverde spreadsheet.
- Je dient zelf de aangifte omzetbelasting in, maar desgewenst kunnen wij deze btw-aangifte ook voor je verzorgen.
- Aan het einde van het boekjaar stuur je ons een aantal documenten volgens een checklist, denk daarbij aan niet-vergoede zorgkosten en alle bankmutaties.
Wat doen wij?
- Wij stellen de jaarstukken op en verzorgen de IB-aangifte.
- Wij richten de spreadsheet voor je in en geven een mondelinge instructie, zodat jij deze volledig zelf kunt bijhouden.
- Na het eerste kwartaal doen we een zorgvuldige controle.
Optioneel
- Ieder kwartaal kunnen we jouw btw-aangifte indienen (0,5 uur per keer).
- We doen ook de IB-aangifte van jouw partner (0,75 uur).
Wij rekenen € 85,00 (excl. btw) per uur.
Wat kost het?
Jouw volledige boekhouding kun je jaarlijks al vanaf € 425,00 (excl. btw) door ons laten verzorgen. Dit is gebaseerd op 5 uur voor het opstellen van de jaarstukken en de IB-aangifte.
Het eerste jaar betaal je eenmalig € 255,00 voor de inrichting en (verplichte) controle.
Uiteraard is het mogelijk deze boekhoudingskosten in meerdere delen te betalen. Tevens zijn deze kosten fiscaal aftrekbaar.